כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

מושג היופי באדריכלות

מהו מושג היופי, מי מגדיר מה יפה ואיך מושג היופי בא לידי ביטוי באדריכלות?

 

שאלה: הי טניה, שאלה קצת פילוסופית.. איך מגדירים מהו בית ‘יפה’? האם לפי התאמה לאזור? התאמה למשפחה? או לפי הטרנד הנוכחי?

צדקת – אכן זו שאלה פילוסופית. לאורך השנים, פילוסופים, סופרים ומשוררים רבים ניסו להגדיר את מהותו של היופי. בית פונקציונלי הוא בית: שימושי, יעיל ויפה. על פי רוב, היופי מוגדר כמאפיין שיש בו איזון, סימטריה, פרופורציה והרמוניה בין מרכיביו השונים. באדריכלות, קוראים לזה אסתטיקה.

הבית שלכם הוא המקום בו אתם באים לידי ביטוי. מסיבה זו, חשוב שתכנון הבית ועיצובו הפנימי ידברו האחד עם השני. תכנון הבית אינו מסתיים בגודל החדרים ומיקומם כי אם גם בפיתוח הסביבתי, בדרכי הגישה לבית, בתכנון הניקוזים ועוד פרטים חשובים שלפעמים נראים חסרי השפעה על מראה הבית והאסתטיקה שלו אך בפועל הם בעלי משמעות רבה.

בעבור אנשים מסוימים, אסתטיקה ויופי יבואו לידי ביטוי בשילוב של צבעים קרים ובהירים – בז’, שמנת, לבן ואפילו אפור בהיר. בעבור אחרים, צבעים יפים יהיו גוונים חומים כהים, ולמי שמעדיף את הסגנון המודרני, הצבעים השולטים יהיו לרוב עזים יותר כמו שחור, אפור כהה, ירוק וכחול. שלל הסגנונות, דרכי העיצוב והצבעים, במידה ומבוצעים בצורה מקצועית – יטיבו עם הבית.

אחד הכלים הטובים ביותר שאני מציעה כשמגיעים עם בקשה ל’בית יפה’ אך ללא איזשהו קו מנחה וסגנון מועדף, הוא לקחת השראה דרך מגוון של אפשרויות – החל משיטוט באתרי עיצוב בתים באינטרנט כדוגמת Pinterest.com או Houzz.com וכלה בסיור בבתים בנויים המאפשרים להתרשם מעיצוב הבית, עד לגיבוש הסגנון המועדף, וביחד עם האדריכל להרכיב את הפאזל ולהוסיף עוד ועוד אלמנטים שיכולים להעשיר את הבית ולהביאו לתוצאה סופית יפה.

עיצוב הפנים הוא מרכיב נוסף שמשפיע רבות על מראה הבית ויופי. התאמה בין צבעים, שילוב חומרים וריהוט המתאים למבנה הבית ולאווירה אותה רוצים לחוש ולשדר יכולים להפוך את הבית מבית פשוט לבית אקסקלוסיבי ביותר, גם בעבור מי שלא השקיע סכומי כסף גדולים לבניית בית החלומות.

מושג היופי

 

איך הצבעים משפיעים עלינו ומה הם משדרים לסביבה?

 

הבנה והיכרות עם גלגל הצבעים מאפשרת להבין את משמעותם של הצבעים על דיירי הבית. הצבעים החמים הם הצבעים האדומים, הכתומים, הצהובים והחומים. הם משדרים בבית חום, חמימות, תשוקה וקרבה ונותנים את אותה התחושה למי שצופה בהם. מבחינה אופטית, כדאי לקחת בחשבון שקיר שייצבע בצבעים חמים יראה לנו קרוב יותר, מה שיגרום לחלל להיראות לנו קטן יותר. הצבעים הקרים הם הירוקים, הכחולים והסגולים. הם משדרים לנו רעננות, קרירות, ואפילו קצת ריחוק. קיר שיצבע בצבעים קרים יראה רחוק יותר וישפיע על איך שאנחנו תופסים את המרחב.

   אם נרצה ליצור בבית שלנו מראה הרמוני, נוכל להשתמש בצבעים מאותה המשפחה. לדוגמא – הצבע הכחול עם גוונים מאותו הצבע, הצבע האדום עם גוונים מאותו הצבע וכד’. ליצירת מראה שהוא יותר נועז, מעניין ועושה אפקט של “וואו” נוכל לקחת צבעים מנוגדים ממשפחת הצבעים הקרים וממשפחת הצבעים החמים – סגול וצהוב, אדום וירוק, כחול וכתום וכד’. ליצירת תחושה של רוגע ומרחב מומלץ יהיה להשתמש בצבעים הקרים כדוגמת כחול, ירוק, סגול על שלל גווניהם וכדאי לקבל אווירה חמימה ואינטימית נעדיף את הצבעים החומים, האדומים, הכתומים והצהובים. במטבחים ובסלונים יש נטייה להשתמש בצבעים החמים ואילו בחדרי השינה כדאי לתת מקום לצבעים הקרים שיעזרו לנו להירגע, לנוח וכמובן להירדם בקלות.

לסיכום, ניתן בהחלט לומר שיופי הוא בעיני המתבונן ואין בית או סגנון אחד שהוא יפה ואהוב על כולם. תפקידו של האדריכל הוא לא לחנך למושג היופי כי אם להפוך את היופי בעיני המתבונן למציאות ולתכנן את פנים הבית. כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר, מומלץ למי שמחליט לבנות בית להגיע לגיבוש אידיאל היופי בעיניו בעזרת קבלת השראה ממקורות שונים ומשם לצאת לדרך.

 

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם במדור בונים בכיף בעיתון ‘חדשות הגליל’

מושג היופי באדריכלות

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content