כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

מחפש מגרש לבניה בצפון? לפני שתבחר מגרש קרא את המאמר המסביר את השיקולים החשובים בבחירת מגרש לבניה עצמית

בחירת מגרש לבניה

בחירת מגרש לבניה – מה השיקולים החשובים ביותר

 

בחירה של מגרש לבניה היא השלב הראשוני כשמתכננים לבנות, ויש האומרים שהיא השלב החשוב ביותר.

ישנם גורמים רבים שכדאי לקחת בחשבון על מנת לבנות את הבית המושלם שיעלה את איכות החיים שלכם, ואם תרצו, יאפשר לכם גם לצאת מורווחים בעסקת מכירה או השכרה של הנכס.

הדרך אל הבית המושלם מתחילה בבחירת המגרש עליו בונים. בין אם מדובר בבניה של יחידת דיור, בית גדול משפחתי או בניה לצרכי השכרה ומכירה, כך או כך – נתוני המגרש וסביבתו הינם קריטיים כדי ליצור פרויקט איכותי, בו יהיה לנו נעים לגור או לחלופין, משתלם ורווחי להשכיר או למכור.

הכי חשוב: “סוף מעשה במחשבה תחילה”, מומלץ מאוד להשקיע זמן ומחשבה בבחירת המגרש, כי כשמתחילים לבנות – קשה עד בלתי אפשרי לחזור אחורה, וזה בוודאי יהיה כרוך בהפסדים רבים.

השאלות הראשונות שנצטרך לשאול את עצמנו בשלב חיפוש המגרש הן מהי מטרת הבניה ומהו התקציב שלנו.

לצורך זה נוכל להיעזר ב-3 שיקולי יסוד שיעזרו לנו לאתר את המגרש הרלוונטי: גודל המגרש וגודל הבית הניתן לבנות עליו, כיווני המגרש ומיקום הכניסה הראשית וכמובן את כיווני הרוח באזור המשפיעים על המגרש. במרבית אזורי הארץ, הרוח הקיצית הנעימה מגיעה מכיוון צפון מערב, ולכן חשוב לשים לב שבמידה וישנו קיר משותף עם השכנים, הוא לא יחסום את האוויר ויותיר אותנו בבית חנוק. בנוסף, מגרש הממוקם מזרחית לכביש יסבול מזיהום אוויר ברמה כזאת או אחרת עקב רוח הזורמת מכיוון מערב למזרח ואוספת איתה את האבק, הפיח והלכלוך שהיו על הכביש, לכן כדאי להעדיף מגרש הממוקם מערבית אליו.

שיקולים חשובים נוספים שצריך לקחת בחשבון הם תכנונים עתידיים של האזור. במידה ומדובר בשכונה או עיר שעדיין נמצאת על הנייר, כדאי מאוד לעשות מחקר מקדים ולבדוק את כל התכנונים בקרבת המגרש שלכם, החל מתכנוני בניה של מקומות מסחריים, בתי ספר וכיכרות, ועד למבנים אשר סובבים את המגרש ויכולים להשפיע רבות על כיוון זרימת האוויר, הרעש, הזיהום וכן על הסתרת חלקים מהנוף, אותו אנחנו כל כך אוהבים באזורינו.

במקרים כאלה, מומלץ להיוועץ עם אדריכל אשר מודע למהלכים ויכול לסייע בהבנת התמונה הכוללת ובמציאה של מגרש מתאים.

תמונה של מגרשים לבניה

 

ערכו הנדל”ני של מגרש לבניה

 

מעבר לשיקולי מטרת הבניה והתקציב, יש מספר גורמים נוספים שיכולים להשפיע מאוד על התוצאה הסופית ועל ערכו הנדל”ני של הנכס:

נתוני הבניה באזור כגון צפיפות הבניה וגובהם של המבנים הסמוכים וכן נתוני טבע כמו שיפוע חזק שאמנם יפתח את הנוף ואת זרימת האוויר, אך עלויות הבניה שלו יהיו קרוב לוודאי גבוהות יותר.

מן הצד השני, יש לבחון היטב את נתוני השכונה והרחוב עצמו: האוכלוסיה והתרשמותם של התושבים מהאזור, רמתם של השירותים העיקריים כמו בתי ספר, גני ילדים ומוסדות ציבור שונים, איכות וזמינות התחבורה הציבורית באזור, רמת הניקיון והגינון בשכונה וכן את כבישי היציאה והכניסה אל הישוב או העיר כדי להצליח לחזות האם יהיו עומסי תנועה בבקרים ובשעות אחר הצהריים.

קיומן של אנטנות וקווי מתח חשמליים בסמוך למגרש עשויים להוריד את ערכו מאוד, וזה נכון גם להימצאותם של בית ספר, מפעלים או מוסדות המקבלים קהל גדול ויוצרים רעש רב החל משעות הבוקר המוקדמות וכן עומסי תנועה כאלה ואחרים.

כל אלה עשויים להיות גורם מכריע לאיכות החיים במבנה ולהשפיע באופן ישיר על החלטתם של קונים או שוכרים האם להשתכן בו.

שימו לב לתחושה הכללית שאתם מקבלים כשאתם עומדים במגרש המיועד – האם התחושה המתקבלת היא נעימה ושקטה ומתאימה למבנה מגורים או שמא דווקא של חוסר נוחות ורעש?

לאחר שמצאתם מגרש לבניה אשר יכול לייצר בעבורכם את איכות החיים אותה אתם מחפשים, התפנו לחשוב על הדברים הנוספים שתרצו שהבית שלכם יכיל, בהתאם לגודל המגרש ולאפשרויות: מספר הקומות, אפשרות לבניית מרתף, מחסן חיצוני, חניה מקורה ואפשרות לגינה. באזור הצפון, מומלץ לבנות גינה אשר תהיה ממוקמת מדרום למבנה, שכן אז היושבים בה לא יסבלו משמש יוקדת אלא מהארה משולבת בבריזה נעימה.

כדאי להיעזר באנשי מקצוע כגון אדריכל ועו”ד, אשר יסייעו לכם לאתר את המגרש המתאים לצרכיכם לאחר ניתוח התמונה הכוללת.

מתלבטים? אשמח לסייע לכם בבחירת המגרש.

 

המאמר פורסם בעיתון ‘חדשות הגליל’ במדור ‘בונים בכיף’

בחירת מגרש לבניה

לחץ להגדלת התמונה

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    איפה קונים מגרש לבניה בצפון

    מגרש לבניה בצפון הוא מצרך נפוץ ונגיש ביחס לאיזורי הביקוש במרכז הארץ ואיזור חיפה והקריות. באיזור הכפרי והפריפריה הרחוקה יותר של הצפון כמו גליל עליון, קרית שמונה, רמת הגולן וישובי הסביבה ישנה זמינות רבה של מגרשים לבניה. 

    המגרשים מתחלקים לטאבו פרטי ולאדמות מנהל, לרוב הם מוצעים בהרחבות של קיבוצים ומושבים באיזור העמק וההר.

    מומלץ להתעדכן בעיתונות וישירות מול המועצות האיזוריות והעיריות בכדי לברר על מיקום ההרחבות והתכניות העתידיות באיזור.

     

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content