כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

כיצד ניתן להוזיל עלויות בניית בית

תהליך של בניית בית כרוך בהוצאות לא מעטות, ובעבור רבים מדובר בהשקעה של פעם בחיים. כיצד מוזילים בעלויות בניית הבית ומאפשרים לעצמנו לנשום בתהליך הארוך?

 

שאלה: שלום רב טניה, אנו לקראת בניית בית חדש, מצד אחד רוצים את הטוב ביותר, מצד שני התקציב אינו גדול מאוד, נשמח לשמוע כיצד ניתן להוזיל עלויות בניה.

 

כל אדם שבנה בית יודע שהמשימה החשובה ביותר על מנת להוזיל עלויות בבניה, היא פשוט לא לחרוג מהמתוכנן. לכן, בשלב הראשוני, חשוב מאוד לבנות תכנית תקציב מפורטת ביחד עם האדריכל ולהיות קשובים גם ללב שחולם ורוצה בית מרהיב אך גם לראש, שיודע מה ריאלי לבצע ובאילו תשלומים ניתן יהיה לעמוד. כשיש תכנית מסודרת, קשה לחרוג ממנה כלפי מעלה, אך בהחלט ניתן לרדת כלפי מטה.

בענף הבניה ברמה המעשית בשטח, אין מחירון אחיד, וכל קבלן ובעל מקצוע נוקב במחיר שונה עבור עבודתו. בנוסף, החומרים מהם בונים ומרצפים את הבית שונים גם הם, ובהתאם לכך עלותם. באמצעות בחירות מושכלות ולא פזיזות, ניתן להוזיל עלויות בניה ולבנות תקציב ריאלי ושפוי.

כלל ראשון כשמדובר בבעלי מקצוע, הוא ביצוע של סקר שוק. מומלץ לפנות לפחות לשלושה קבלנים/אדריכלים/מהנדסים על מנת לקבל מהם הצעות מחיר ולבחון את הכימיה ביניכם.

יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהצעות נמוכות מדי עלולות להגיע בעקבות שימוש בחומרים העשויים באיכות ירודה – יש לשים לב למפרט המוצע. מפקח בניה לרב חוסך בעלויות ויודע לאתר בעלי מקצוע טובים המספקים מחירים הוגנים, ולכן השכרתו עשויה לחסוך לכם. ובכל מקרה – מומלץ שלא לקפוץ על ההצעה הראשונה שנופלת לכם בידיים.

 

בפרויקט בניה מעורבים מספר בעלי מקצוע, תהליכים רבים המתבצעים בשלבים ועוד. היעדר לוח זמנים ועמידה בו, עלולים להוביל להארכת העבודה שתבוא לידי ביטוי בהמשך תשלום לעובדים, המשך שכירות בבית הנוכחי או התמודדות עם החזרים של משכנתא ביחד עם השכירות.

 

בכל הקשור לחומרי הבניה והאבזור של הבית – כאן אפשר לחסוך עשרות אלפי שקלים, או לצאת מהתקציב באופן מוגזם. כיורים, חלונות, מטבח, חומרי בידוד, קרמיקה, צבע והרשימה עוד ארוכה. כמו בנושא בעלי המקצוע, גם בכל הקשור לחומרים ואביזרים, חשוב לעשות סקר שוק בין ספקים ולבחור את ההצעות המשתלמות ביותר.

במהלך תהליך בניית הבית, ישנה התרגשות ורצון לאבזר אותו ברהיטים ובאביזרים הטובים והאיכותיים ביותר. היצמדות לתכנון מובילה לעמידה בתקציב, ולעומת זאת פזרנות מתוך מחשבה של “זה רק עוד 1,000 ₪”, מובילה לעלויות גבוהות מהמתוכנן, ולא במעט.

 

חסכון בעלות הבניה

 

טיפים לחסוך בעלויות בניה

 

 בקבוצת רכישה, ניתן לחסוך משמעותית בעלות הבניה. כיצד עושים זאת? מאחדים מספר רוכשים יחד, וקונים בכמות גדולה מול הספקים ומול קבלני המשנה. גם הקבלן יוריד במחיר כי הוא סוגר במקביל עסקה עם מספר בתים. יבוא של חומרי גלם מחו”ל אפשרית גם היא, ובסין ניתן לרכוש מוצרי סניטציה טובים במחיר זול באופן משמעותי.

במידה והתב”ע מאפשרת, בניה של גג בטון שטוח במקום רעפים תהיה זולה יותר. עיצוב חדר האמבטיה הוא ללא ספק אחד החלקים הכיפיים בבניה של הבית החדש, כיוון שהוא מהווה מקום שבו אנו נרגעים ושוטפים מעלינו את תלאות היום, אך המחיר לא חייב להיות מופקע. במקום פסי קישוט שנחשבים ליקרים מאוד, ניתן לשלב כמה אריחים מיוחדים בודדים, שנותנים אפקט משמעותי ולא מקפיצים את התקציב. מה לגבי הגינה?

כיום אנשים מעוניינים בגינה שלא צריך להשקיע זמן רב בטיפוח שלה ומרצפים אותה. יש לקחת בחשבון שמ”ר של שטח מרוצף המחובר לבית, מגיע לכ-900 ₪, כלומר קרוב ל-20 אלף ₪ במקרה ושטח הגינה שלכם הוא 20 מ”ר. אם אתם מעוניינים לוותר על טיפול בגינה ולחסוך השקיה, תוכלו לשלב אבני מדריך ביחד עם חלוקי נחל וליצור גינה יפהפייה ולא יקרה.

 

לבנות בית זו בהחלט התגשמות חלום, אך יש לוודא שהחלום לא יהפוך להיות חלום בלהות בעבורכם.

תכנון מוקדם, היצמדות לתכנית, סקר שוק וחיפוש אחר ההצעות הטובות ביותר יובילו אתכם להצלחה במשימה ואף להוזלת עלויות.

 

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם במדור בונים בכיף בעיתון ‘חדשות הגליל’

מאמר בנושא הוזלת עלויות בניית בית פרטי

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content