כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

בניה קלה מול בניה קונבנציונלית ראש בראש, מה עדיף ומה החסרונות של כל שיטה

בניה קלה או קונבנציונלית (רגילה)?

בניה קלה- מה הפך אותה לפופולרית במערב והאם היא התחליף לשיטה המסורתית (בטון ובלוקים)

 

לפני הכל, בואו ננפץ כאן מיתוס – בניה קלה לא חוסכת כסף. 

מה זה בדיוק בניה קלה? מדובר בשיטה בה עושים שימוש בלוחות המיוצרים מראש במפעל ומורכבים מחומרים שונים ביניהם אלומיניום, מתכת, פלסטיק וחומר מבודד, לדוגמא צמר סלעים, המבודד את הבית. הלוחות מגיעים כשהם מוכנים ישירות מהמפעל אל השטח מה שבסופו של דבר מקצר את תהליך העבודה, לעומת בניה קונבנציונלית ומסורתית, בה בונים את שלד הבית בעבודה סיזיפית של טפסנות, בלוקים ובטון.

 בניה קלה פופולרית במיוחד בארה”ב ובמדינות רבות במערב אירופה, ובשנים האחרונות החלה לתפוס תאוצה גם בישראל.

אחד היתרונות הבולטים של בניה קלה על פני הקונבנציונלית הוא משך זמן הבניה שיכול לקחת חודשים ספורים לעומת הבניה הקונבנציונלית שאורכת לעתים למעלה משנה. יש הטוענים שבשל זמן הבניה הקצר חוסכים למעשה בעלויות. 

הבניה הקלה נחשבת לבניה ירוקה כי היא שומרת על איכות הסביבה – אתר הבניה כמעט ולא סובל מפסולת, לכלוך, רעש, טרקטורים והמון אנשי מקצוע. ואם כבר איכות הסביבה – את המבנה או לפחות את מרביתו ניתן למחזר בעתיד, מה שכמובן לא ניתן לעשות מהחומרים של הבניה הקונבנציונלית.

אתר בניה קונבנציונלית

 

בניה קלה? לא בדיוק

 

לעומת היתרונות הברורים של זמן הפרויקט, חסכון במשאבים ומיעוט של פסולת ופגיעה בסביבה, לבניה הקלה יש גם לא מעט חסרונות. כיום כל רשות בישראל מחייבת את הבונים בית למגורים לבנות גם ממ”ד – מה שבכל מקרה מערב בתהליך טפסנות ויציקות בטון, ולא כל כך פשוט לביצוע בשילוב עם הבניה הקלה מסביב.

במהלך הבניה מתעוררות פעמים רבות תובנות חדשות, רצונות אחרים וצרכים חדשים, בין אם של אנשי המקצוע ובין אם של בוני הבית, וכל שינוי וגמישות במהלך הבניה הקלה הוא בלתי אפשרי היות ולוחות הקיר מגיעים מוכנים. אם תהיו מוכרחים לעשות שינוי שכזה, הוא יעלה לכם בתוספת סכום כסף לא מבוטל ובהתארכות משמעותית של הפרויקט. בהתאם לזה, כל שיפוץ שתרצו לעשות לבית במהלך השנים ידרוש מכם למצוא בעל מקצוע המתמחה בבניה קלה. לרוב, השיפוצניק המקומי או השכן, כבר לא יוכל לעזור.

בעת מכירת הבית, הבנק עלול להערים קשיים במתן משכנתא על נכסים מסוג זה ללא בדיקות מעמיקות על איכות ומצב הבניה ובדרך כלל מאשרים שווי נמוך ממחיר השוק.

חשוב לציין שאנחנו לא נגד בניה קלה, להפך – יש בה יתרונות רבים אך חשוב גם להכיר את החסרונות.

 

בניה קלה אל מול בניה קונבנציונלית

 

למרות שעל פניו לבניה הקלה יש יתרונות רבים, היא יכולה בין רגע להפוך לקשה – חוסר גמישות, התארכות הפרויקט מעבר למצופה בעבור כל שינוי קטן, הצורך בבעלי מקצוע מתמחים, שיטת בניה שנמצאת בחיתוליה (בישראל) וקושי משמעותי למכור את הנכס. כל אלה עלולים להפוך את הבניה הקלה לפרויקט בתקציב שווה לזה של הבניה הקונבנציונלית, ובמקרים רבים בכדי להגיע לסטנדרט גבוהה אף עולה עליו. יחד עם זאת, הבניה הקלה יכולה לחסוך זמן משמעותי ובזה טמון היתרון הגדול שלה.

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      WhatsApp שלחו הודעה לווטסאפ
      Skip to content