כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

איזו שיטת חימום כדאי לבחור לבית החדש?

איזו שיטת חימום כדאי לבחור לבית החדש? לחימום הבית יש מגוון שיטות כשלכל אחת החסרונות והיתרונות שלה. בואו להכיר

 

שאלה: שלום טניה, מה האפשרויות העומדות בפנינו לחימום הבית בעת תכנון בית חדש?

 

תודה על השאלה. בעת בניית בית יש לתת מחשבה רבה לחימום – החלטה חכמה בשלב הזה תסייע לחסכון עתידי בהוצאות ובהנאה מהבית.

ראשית, יש לקחת בחשבון את גודל הבית ואת גודל החלל אותו רוצים לחמם. ככל שנפח החלל גדול יותר, כך יהיה צורך במכשיר חימום גדול יותר, בעל מנועים חזקים יותר ובעלות כוללת גדולה יותר בעבור חשמל ותחזוקה.

לאמצעי החימום השונים ישנם גם יתרונות עיצוביים רבים מעבר לעובדה שהם מחממים אותנו ואת הבית שלנו.

הדרך הנפוצה ביותר לחמם את הבית כיום היא באמצעות מזגן. עלותו של מזגן איכותי וטוב מתחילה ב- 2,000 שח ויכולה גם להגיע ל 10,000 שח ויותר למותגים היפניים האיכותיים. וככל שהעוצמה עולה איתו עולה גם המחיר. היתרונות של המזגן הם הפעלה מהירה וחימום מהיר יחסית של הבית. החסרונות הם אבק שמצטבר בתריסים של המזגן וצורך בניקיון שלו ואם נודה באמת, האוויר החם והיבש שהמזגן מוציא בכדי לחמם אותנו לא עושה טוב לכולם, והוא נחשב לדרך החימום הכי פחות נעימה. יחד עם זאת, העלות של המזגן ביחד עם מהירות והספק החימום נחשבת לטובה ולכן משתלם לחמם את הבית באמצעות המזגן. מבחינה עיצובית, המזגן אינו מוסיף לחלל אלא דווקא מכער אותו. אם מדובר במערכת מיזוג מרכזית – הדבר שונה במעט. יתרון חשוב מאוד של המזגן הוא היכולת לקרר בקיץ, ובמקרה זה מרוויחים שניים במחיר אחד.

אפשרות נוספת לחימום הבית הוא הקמין. הקמין בוער באמצעות גז, נפט או עצים ומחמם את הבית באופן שווה. עלותו של קמין איכותי ובינוני מתחילה ב-3,500 ₪. העלות משתנה בהתאם לגודל הקמין, לחומר הבערה ולסוג החומר – ישנם קמינים העשויים עץ, אבן, זכוכית ומתכת וכמובן ישנה עלות נוספת באופן השוטף בהתאם לחומר הבערה. מיותר להסביר את תרומתו של הקמין לעיצוב הבית. לעומת המזגן שמוריד מהיופי של החלל בו הוא נמצא, הקמין דווקא משדרג אותו ונחשב כאלמנט עיצוב מרכזי ומיוחד ביותר. קמין העשוי מתכת יתאים לבתים המעוצבים בסגנון מודרני עם אלמנטים מתכתיים, ואילו קמין העשוי עץ או אבן מתאים מאוד לבתים המעוצבים בסגנון כפרי. החום אותו מפזר הקמין הוא חום נעים המזכיר אש, ולא חום מייבש שמגיע אליו כאוויר חם. בנוסף, במידה ומיקום הארובה של הקמין מתוכנן באופן נכון, היא יכולה לחמם את יתר החדרים בבית באופן חסכוני. בבתים חדשים בהם הושקעה מחשבה רבה בעניין העיצוב והיוקרה, הקמין מומלץ מאוד.

חימום תת רצפתי הוא אפשרות נוספת ומעניינת שהפכה לפופולרית מאוד בשנים האחרונות. מתחת לריצוף של הדירה מונחים צינורות מים חמים הפועלים כגופי חימום. החימום התת רצפתי איכותי מאוד כיוון שהקור מתחיל בכפות הרגליים. כשכפות הרגליים חשופות לקור – נרגיש אותו בכל הגוף. החימום מוסתר וכך אינו משפיע לרעה על העיצוב. הוא אינו מרעיש כמו המזגן ומאפשר שליטה נקודתית בכל חדר. החימום נעים היות ולא מוציא רוח ולא גורם ליובש. החימום התת רצפתי מתאים לדירות שגודלן 150 מ”ר ומעלה, ועלותו הראשונית היא גבוהה מכל אמצעי אחר לחימום הבית ומסתכמת בעשרות אלפי שקלים.

 

שיטות חימום בית פרטי

 

 

מחממים זולים אך פחות יעילים

מחממים נוספים הינם רדיאטור, מפזרי חום, ותנורי ספירלה. המחירים הינם זולים יחסית ועומדים על כמה מאות שקלים בודדים, אך עלויות החשמל הינן גבוהות. תנורי ספירלה אינם מומלצים היות והם מחממים באופן נקודתי מאוד ובנוסף לכך מסוכנים כיוון שהסלילים חשופים למגע.

הבחירה צריכה להיעשות בהתאם לנפח החלל, התאמה לעיצוב ושיקולים של עלות ראשונית ועלויות המשך כמו אספקה של גז או תשלום חשמל.

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

שיטות חימום בית פרטי מאמר מקורי

המאמר פורסם במדור בונים בכיף בעיתון ‘חדשות הגליל’

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content