כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

בית פרטי או בית דו משפחתי זו שאלה שעולה הרבה בפגישות עם לקוחות שמתלבטים לפני רכישת מגרש. ישנם שיקולים רבים ואנסה לפרסום חלק מהם במאמר.

בית פרטי או בית דו משפחתי

בית פרטי או בית דו משפחתי מה ההבדלים בין שני הסוגים ומה צריך לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה

 

ההבדלים בין בית פרטי לבית דו משפחתי הם לא מעטים, אך מה שבטוח – בשני המקרים בעלי הבית יכולים לצאת מרוצים. בשנים האחרונות חלה תאוצה בבניה של בתים דו משפחתיים בעיקר משיקולים כלכליים, אותם נסקור בהמשך, אך בבית פרטי ישנם יתרונות גדולים יותר הנוגעים לפרטיות.

בית פרטי או בודד לרב עומד במרכז הקרקע כשמסביבו רצועות גינה. בתי קרקע מבוקשים מאוד כיוון שהם מאגדים בתוכם את כל הדרישות לבית האולטימטיבי: פרטיות, כניסה פרטית, חניה, גינה, מרפסת, ולעיתים גם בריכה. בית דו משפחתי, לעומת זאת, הוא מבנה אחד המחולק ל-2 חלקים הנמכרים לשתי משפחות ללא שום הכרח שיהיה ביניהם קשר. בתים דו משפחתיים נבנים לרוב בצורה ארוכה וצרה וצריך לעצב ולתכנן אותם בהתאם.

כדי להימנע מפגיעה בפרטיות, כדאי לבנות את הבית הדו משפחתי גב אל גב וליצור שתי כניסות וגינות נפרדות. במקרים בהם זה לא מתאפשר, אחת המשפחות תצטרך לעבור בגינה ובחזית הבית של המשפחה השניה כדי להגיע אל הכניסה לביתה שלה, מה שיפגע בפרטיות של שתי המשפחות.

חיסרון נוסף בבית דו משפחתי הוא שבמקום 4 כיווני אוויר כמו בבתים פרטיים, מקבלת כל משפחה 3 כיווני אוויר עקב קיר אחד משותף שלא יהיו בו חלונות. לא דרמטי במיוחד, אך עדיין מהווה חיסרון. בהתאם לכך, מי שיבחר לשכון בבית הפונה לכיוון הדרומי, ככל הנראה לא יחווה ימים של שמש בגינה או במרפסת שלו. לגבי הקיר המשותף, אל דאגה, הוא עשוי מחומרים חזקים ומבודדים כך שלא תצטרכו לשמוע את קולותיהם של המשפחה השניה.

נוסף על כך, אי אפשר להימלט מהעובדה ששוויו של בית דו משפחתי הוא נמוך יותר משוויו של בית פרטי, ללא כל קשר להשקעה הכספית שלכם, ומכירה הוא השכרה של נכס שכזה תהיה מעט קשה יותר כי הוא לא מתאים לכולם.

האם יש יתרונות לבניה של בית דו משפחתי? בהחלט כן

 

בית דו משפחתי יכול בראש ובראשונה להתאים לשתי משפחות המכירות זו את זו, בין אם חברים קרובים ובין אם כמשפחה אחת (אחים, הורים, בני דודים וכו’), כך הפגיעה בפרטיות פחות דרמטית וישנה אפילו שותפות מסוימת.

יתרון נוסף ויתכן שאפילו המשמעותי ביותר הוא החיסכון בשטח ששווה לחיסכון בכסף. כאשר מדובר בשטח קרקע לא גדול, משתלם יותר לבנות בו בית דו משפחתי מהסיבה שבניה של 2 בתים, בהתחשב בתקנות המחייבות אותנו לשמור על מרחק בטיחותי מגבול החלקה ובין שני הבתים, בסופו של דבר תגרום לצמצום של שטח הגינה ולאיבוד של כמה מטרים משמעותיים מהבית. בהינתן שטח קרקע ספציפי שבניה של 2 בתים תקטין את הבית ואת גודל הגינה, משתלם לבנות בית דו משפחתי. פיסת האדמה עליה אנחנו בונים היא יקרה מאוד, וחשוב להתייחס לכל ס”מ בהתאם.

יחד עם הפרטיות שמעט נפגעת, אולי תשמחו לדעת שלא תצטרכו לחוות את החוויה של החלון שלכם אל מול החלון של השכנים שנוטים להסתקרן מה קורה בביתכם. בבניה של בית דו משפחתי החלונות שלכם לא יפגשו בחלונות של השכנים והפרטיות שלכם תישמר בהיבט הזה.

במקרים של גינה גדולה בבית פרטי, לרוב קורה אחד מ-2 המצבים הבאים: רצועות גינה מוזנחות מסביב לבית אשר לא זוכות לתשומת לב מספקת או לחלופין שימוש מרבי במים לצורך השקיית הגינה וטיפוח שלה. במקרה של בית דו משפחתי, הגודל הבינוני של הגינה והעובדה שהיא כולה חשופה לעין מאפשרים שליטה טובה יותר וחסכון במים.

בית דו משפחתי

לבחור את הבית המתאים לכם בהתאם לשיקולים

 

בניה של בתים פרטיים תתאים יותר לקיבוצים ומושבים ואילו בניה של בתים דו משפחתיים מתאימה יותר לערים, ובוודאי לערי המרכז – בהם הקרקע יקרה מאוד. בניה של בית פרטי תתאים למשפחות המחפשות פרטיות וחופש מקסימאלי ואילו בניה של בית דו משפחתי תתאים לכאלה שמעוניינים לחסוך בשטח ובכסף וכמובן למשפחות המעוניינות לגור בצמידות.

 

עדיין מתלבטים? אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

 

המאמר פורסם בעיתון ‘חדשות הגליל’ במדור ‘בונים בכיף’ 

בית פרטי או דו משפחתי

לחץ להגדלת התמונה

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content