כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

עיצוב כפרי מול עיצוב מודרני

נקי ומינימליסטי או עשיר בצבעים וחומרים טבעיים – מהי העדפתכם?

 

שאלה: הי טניה, עיצוב כפרי ועיצוב מודרני – מה ההבדל ביניהם, מה משתלם יותר, למי הם מתאימים והאם אפשר ליצור סגנון אחד המשלב בין הסגנונות?

עיצוב כפרי מול עיצוב עירוני – 2 מושגים שונים לחלוטין מבחינה תכנונית, עיצובית ובעיקר מבחינת ההרגשה והאווירה שהם משרים על המתגוררים בבית. הבשורה המשמחת היא שהיום ניתן לשלב אלמנטים מהתכנון והעיצוב הכפרי לצד אלמנטים מהתכנון והעיצוב העירוני (או המודרני) וליצור בית חלומות שמשדר יוקרה ומודרניזציה מצד אחד, ומשפחתיות וחום מצד שני.

העיצוב הכפרי מתאפיין בצבעים לבנים, בהירים וחומים, באלמנטים של שיש משולב בעץ, חלון מטבח רחב המאפשר להניח עליו עציצים, ואיזה מדף נחמד לספרי בישול של פעם. שולחן האוכל לרוב יהיה עגול או מרובע, כזה שקורא לכל בני המשפחה לשבת סביבו, ומיקומה וגודלה של דלת הכניסה של הבית מאפשרת גישה מהירה אל החצר. הסלון יהיה בצבעי מוקה ובז’, מואר באור לבן טבעי כשאחד הקירות יהיה מקושט באבן טבעית. גם קמין יכולים להתאים כאן מצוין.

 

העיצוב העירוני או המודרני, נתפס על ידי רבים כסגנון שמשדר קור וניכור, אך בעזרת תכנון ועיצוב מיטביים ניתן לחלוטין לסתור אמירה זאת. לדוגמא, חומרים בעלי מאפיינים חמים כמו עץ יכולים לעשות את העבודה. הסגנון מתאפיין בקשת רחבה של צבעים – אפור, שחור, חום כהה, ירוק, כחול מטאלי, כסוף ועוד. תאורה שקועה, מרחפת ונסתרת גם היא בולטת מאוד בעיצוב המודרני והרהיטים והאלמנטים רובם מחומרים של מתכת, זכוכית ובטון, לעומת עץ ושיש בעיצוב הכפרי. ליצירת מראה מודרני במטבח, צריף לשמור על קווים ישרים, ארונות בגובה מלא בקו אפס עם הקיר, אי גדול באמצע המטבח ומקומות אחסון רבים. בניגוד למטבח הכפרי, בו כלי הבישול במקרים רבים מוצגים על הקיר בעזרת ווים, המטבח המודרני משדר עיצוב נקי וחף מחפצים המוצגים לראווה.

גם כפרי וגם מודרני – איך ניתן לשלב בין הסגנונות?

 

אם סגנון כפרי ורומנטי עושה לכם את זה ובית מפואר ויוקרתי תמיד היה הפנטזיה שלכם, וודאי תשמחו לדעת שכיום ניתן לשלב בין 2 הסגנונות בצורה אופטימלית. הסגנון האקלקטי משלב בין הכפר לעיר. העיצוב האקלקטי יכיל שילוב בין ניגודים משלימים, כמו פריטי רהוט עתיקים וחדשים, גוונים כהים ועזים לצד גווני שמנת ובז’, עץ לצד זכוכית ומתכת, גופי תאורה שקועים לצד אהילים ונברשות. הסגנון האקלקטי מאפשר להתפרע, לשלב בין אהבות, ובבית בעיצוב שכזה יש אמירה שהיא לא פחות חזקה מאשר של סגנונות עצמאיים.

העלויות של בית בעיצוב כפרי יהיו בדרך כלל מעט יותר זולות בגלל סוג החומר שהוא יותר טבעי ופחות תעשייתי, אך גם כאן זה נתון לפרשנות אישית. פרקט, קיר בחיפוי בריק, ואלמנטים נוספים המתאימים לסגנון כפרי יכולים להעלות את המחיר למי שיחליט להשתמש בהם.

מה עיצוב הבית אומר עליכם?

 

לסיכום, מעבר לחשיבות הרבה של שהייה בבית נעים ויפה, הסגנון והעיצוב אומרים המון על מי שאתם, ואת זאת יוכל להבין כל מי שיכנס לביתכם. הסגנון הכפרי מתאים לאנשים שרוגע, שלווה וביתיות הם מה שמאפיין אותם והסגנון נפוץ בעיקר באזורים פתוחים – קיבוצים, כפרים, מושבים וישובים. בתים בסגנון מודרני יתאימו יותר לאיזור עירוני – נוצץ, מבריק, חדש, ממוחשב ומתקדם. השילוב בין השניים מתאים לבעלי אופי מיוחד שהחיבור בין שני הסגנונות מאפיין אותם מאוד – נוסטלגיה לצד מודרניזציה.

עיצוב כפרי, מודרני או אקלקטי – מתלבטים מה מתאים לכם ביותר? אשמח לסייע.

 

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם במדור בונים בכיף בעיתון ‘חדשות הגליל’

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

 

 

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content