כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

בית בטיחותי – מצלמה, אזעקה ומערכות לגילוי אש

בית בטיחותי הוא סטנדרט חדש בעבור מי שרוצה להגן על הנכס שלו ועל דיירי הבית. מה הן האפשרויות וכמה זה עולה?

 

שאלה: שלום טניה, נשמח לשמוע אודות פתרונות אבטחה לביתנו החדש – מה הן האפשרויות השונות ומה הן העלויות. תודה מראש.

תודה על השאלה. הצורך בביטחון אישי קיים היום יותר מתמיד, ובהחלט ניתן לראות עליה בתחום פתרונות אבטחה לבית. השקט הנפשי והביטחון מאפשרים להיות רגועים גם ביציאה לחופשה, וגם כשהמתבגרים נמצאים לבדם בבית. בית בטיחותי נחלק ל-3 אלמנטים עיקריים: מצלמות הממוקמות בחצר הבית, מערכת אזעקה וכן מערכת לגילוי אש. במדריך זה, נסקור את האפשרויות העומדות לרשותנו. 

בעבר, מצלמות אבטחה היו עסק יקר מדי בעבור בתים ממוצעים. כיום, לאחר שטכנולוגיות חדשות סייעו בהורדת עלויות, מצלמות אבטחה הן משהו שרב הציבור יכול להרשות לעצמו. בחירת סוג המצלמה צריכה להיעשות לאחר הגדרת הצרכים – האם יש צורך במצלמה אחת או יותר? האם זו נדרשת להיות מצלמה נסתרת או גלויה? מצלמת אבטחה אלחוטית היא מצלמה סטנדרטית, המפיקה צילום איכותי ואודיו באיכות גבוהה.

מערכת אבטחה בבית פרטי

מצלמת אבטחה IP, לעומת זאת, מסוגלת להתחבר לראוטר של המחשב ומפיקה לנו צילום אליו נוכל להתחבר גם ממקומות מרוחקים. חשוב לבחור במצלמה עם תכונת אינפרא אדום, כיוון שמרבית הפריצות מתרחשות בלילה ונרצה לראות את התמונה באופן יעיל ובהיר. כל המצלמות דורשות מערכת הקלטה נפרדת עליה נשמרים הצילומים. מצלמות דמה הן גם כן אפשרות, ועלותן אינה גבוהה כלל, אך חשוב לציין שפורצים מיומנים יודעים לזהות את ההבדלים בין מצלמה אמיתית למצלמת דמה.

מערכת אזעקה לבית, נועדה להתריע על פריצה או על כניסה לא מאושרת לבית. היא מורכבת מלוח בקרה, לוח מקשים, סירנה וחיישן זיהוי. קיימים מספר רב של חיישנים, כשלכל אחד מהם ייחוד משלו. ישנם חיישנים הפועלים על כוח מגנטי, כשהחיישן מותקן על קירות ודלתות, וכאשר המגנטים נפרדים, מופעלת האזעקה. ישנם חיישנים הפועלים על טמפרטורה, וכשהם מזהים שינוי טמפרטורה בנקודה מסוימת, הלא היא טמפרטורת הגוף של הפורץ, האזעקה תופעל. חיישנים נוספים הם חיישנים המבוססים על אור, כשקרן האור נחתכת על ידי תנועה, מופעלת אזעקה.

בנוסף, חיישנים אחרים פחות פופולריים הם חיישנים המזהים רעש של שבירת זכוכית או רטט של גדר, במקרה של פורץ שמנסה לקרוע/לטפס על גדר החצר או שובר רהיטים וחלונות בדרך. הבחירה בין מערכת קווית למערכת אלחוטית מסתכמת בעיקר בהיבטי עלויות. המערכת הקווית דורשת קידוח בקירות להעברת חוטים, ואילו המערכת האלחוטית עובדת על סוללות ודורשת תשומת לב לעניין. עלותה של מערכת מצלמות בסיסית עומדת על 2,500 ₪ בממוצע.

גלאי עשן הם אמנם פריט חובה כשמדובר במבנים תעשייתיים וציבוריים, אך הם מומלצים מאוד להתקנה בבתים פרטיים ומצילים חיים של אלפי אנשים בכל שנה. גלאי עשן מורכב מחיישן שמזהה עשן ומצופר התרעה. הגלאים הנפוצים הם גלאי עשן פוטואלקטרי שמגיב מהר לשריפות יוקדות, ואילו גלאי מסוג יינון מגיב מהר יותר לשריפות בוערות עם חלקיקי בעירה קטנים.

האחרון זול יותר, אך לעיתים קרובות מפעיל את הצופר גם בזמן בישול בגלל רגישותו הגבוהה. מומלץ להתקין את הגלאי גבוה על הקיר או על התקרה, כיוון שלעשן ישנה נטייה למלא את החדר מהתקרה כלפי מטה. המחיר הממוצע של מערכת גלאי עשן ל-2 אזורים עומדת על 1,400 ₪, ואם תרצו התקנה באזורים נוספים בבית או מערכת הפעלה שמחייגת אליכם לנייד בזמן התרעה, תדרשו לשלם עוד כמה מאות שקלים.

השקעה בטוחה

 

אדם שיבחר להתקין בביתו את שלוש המערכות – אזעקה, מצלמה וגלאי עשן, ייפרד מסכום של 6,000-10,000, אלא שמדובר בהשקעה בטוחה, תרתי משמע. היכולת לשמור על הנכס ועל השוהים בו מכל מקום ובכל זמן, מאפשרים שקט נפשי ותחושת שליטה. בנוסף, בית בו מותקנות מערכות בטיחות, יהיה שווה מעט יותר בזמן מכירה או השכרה, ובמקרים מסוימים אף יגרום לשוכר או לקונה לתת לכם עדיפות.

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם במדור בונים בכיף בעיתון ‘חדשות הגליל’

מאמר בנושא מערכות אבטחה בבית פרטי

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content