כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

יחידת דיור להשכרה בבית פרטי היא יתרון אדיר גם מבחינה כלכלית בהכנסה שוטפת, ערך הדירה ודיור עתידי לילדים. על מה לשים לדגש כשמתכננים יחידת דיור להשכרה?

יחידת דיור להשכרה

יחידת דיור להשכרה – למה צריך לשים לב לפני שבונים?

 

שאלה: שלום טניה, אני מעוניין לבנות בית פרטי עם יחידת דיור להשכרה. אני מעוניין לדעת מה הדגשים שלך בנושא, למה צריך לשים לב? איך לתכנן יחידה שיהיה לי קל להשכיר ולתפעל?

שאלה טובה מאוד שמעידה על מחשבה בטרם תחילת הבניה.

יחידת דיור להשכרה היא נכס מצוין שמטרתו לייצר הכנסה פאסיבית חודשית של כמה אלפי שקלים בחודש בהשקעה ראשונית של בניית ועיצוב ולאחר מכן בהשקעה מזערית שכוללת השגחה על הנכס וטיפול בתקלות כשנדרש.

מעבר לכך, מדובר ביחידת מגורים לכל דבר שיכולה לשמש אתכם ואת משפחתכם כשתחליטו.

אך לפני שקופצים על המטרה, ראשית יש להגדיר לעצמנו מה חשוב שיהיה ביחידת דיור להשכרה, מה הכרחי שיהיה ומי הוא בעצם קהל היעד של דירות מסוג זה ומה הוא מחפש.

יחידת דיור לרוב נבנית בצמוד לבית המגורים של בעל הנכס. היא מתאפיינת בגודל קטן, בדרך כלל עד 2 חדרים שינה ( כ 40-50 מ”ר). מפאת גודלה הקטן, מי שמשתכן בה הוא לרוב יחידים, זוגות ובמקסימום זוג +1.

יחידת דיור להשכרה

 

טיפים חשובים כשמתכננים יחידת דיור להשכרה

 

הטיפ הכי חשוב הוא: אקוסטיקה. חשוב מאוד לייצר הפרדה מוחלטת מבחינת רעשים ביניכם לבין הדיירים. דירה רעועה שדרכה שומעים את כל מה שנעשה בבית תוריד את ערכה של יחידת הדיור ותגרום לכם ולדיירים סבל רב. חשוב לשים דגש על הנושא בעת התכנון והבניה.

הטיפ השני הוא פרטיות ומרווח. למרות שהיחידות קטנות מדירות רגילות, יש להימנע ככל הניתן מתחושה של צפיפות ודחק. גם כשיחידת הדיור מתוכננת להיות קטנה במ”ר שלה, על האדריכל להעניק לה תחושת מרחב ולאפשר לשוהים בה את מלוא הפרטיות לה הם זקוקים.

ואם בפרטיות אנו עוסקים, אז בדרך כלל שוכרים מעדיפים יחידות דיור המנותקות ככל האפשר מבית המגורים של בעל הנכס. אם יחידת הדיור תקבל גינה או מרפסת (דבר שיקל על השכרת הדירה), אז עניין הפרטיות חשוב אף יותר – הם ככל הנראה ירצו לארח בגינה מבלי שיציצו להם. אני באופן אישי יכולה להעיד על לא מעט מקרים בהם פגשתי בעלי יחידות דיור שמתקשים להשכיר את הנכס שלהם בגלל ענייני פרטיות.

הטיפ השלישי הוא לשים דגש על פרקטיות וקלות תחזוקה. מומלץ להימנע מארונות אמבטיה זולים מעץ שיתבלו מהר מאוד אלא להשקיע בארונות שלא ‘מפחדים’ ממים. רצוי לבחור קרמיקה בגוונים ניטרליים, לדוגמא אפור בהיר.

מקלחונים עם זכוכית נוטים לצבור אבנית, הגומיות מתמלאות בעובש וכל האיזור הופך ללא אטרקטיבי מהר מאוד. מומלץ לוותר על הזכוכית ולהשקיע בוילון אמבטיה מעוצב שניתן להחליף בזול כל תקופה.

חשוב לתת לשוכרים שליטה על ארון החשמל דרכו יוכלו להרים את המפסק במידה והוא קפץ. השקיעו במטבח מרווח ונח – המטבח הוא החלק המרכזי בבית. יש לתכנן הכנה למכונת כביסה, דוד שמש גדול ואיכותי (ולא דוד חשמל קטן).

נושא הריהוט הוא שנוי במחלוקת.

אם תרהטו את הדירה, תוכלו לאתר שוכרים מהר יותר, אך זה כמובן ידרוש מכם להשקיע ברהיטים ומוצרי חשמל (ובתיקונים). מומלץ בחום שלא לרהט את יחידת הדיור ברהיטים ישנים ומתפרקים, כי ניקיון ותחושה ביתית וחדשה היא מאוד מאוד חשובה. מזגן ישן מאוד, ארונות מטבח מיושנים, מקרר מרעיש יתר על המידה – כל אלה מבריחים שוכרים, בעיקר כשמדובר ביחידות דיור למשפחות.

לכן, אם מרהטים צריך לקחת בחשבון שקונים הכל חדש, או מעבירים ליחידת הדיור מוצרים משומשים במצב כמו חדש. יש להכניס ליחידה מוצרים בסיסיים ביותר כמו מזגן, כיריים, מקרר, ואולי גם בסיס למיטה וארון בגדים גדול.

כמובן שלפני שהדירה מתפרסמת להשכרה היא חייבת להיות צבועה ללא כתמים ופגמים בקיר.

קו המחשבה שצריך להוביל אתכם בזמן התכנון הוא: האם הייתם רוצים שהילדים שלכם יחיו בדירה?

 

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם בעיתון ‘חדשות הגליל’ במדור ‘בונים בכיף’ 

לחץ להגדלת התמונה

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

 

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      Skip to content