כתובת

משרד ראשי: אזור תעשייה דרומי, קרית שמונה

דוא"ל

צור קשר

בריכה בבית פרטי היא כבר מזמן לא מותרות. בריכות פרטיות הפכו לנפוצות ביותר, לכן אם המגרש מאפשר זאת, מומלץ לכל הפחות לבצע הכנות לבריכה עתידית

בריכה בבית פרטי

בריכה בבית פרטי היא תענוג גדול שמושך אנשים רבים. מה צריך לקחת בחשבון, מה הם העיצובים המומלצים וכמה זה עולה?

 

שאלה: הי טניה, לפני כשנתיים נכנסנו לבית החדש אותו בנינו לעצמנו וכעת אנחנו חושבים על תוספת של בריכה בחצר הפרטית שלנו, נשמח לדעת את ההמלצות שלך ובמה זה כרוך.

תודה על שאלה שתסייע לאנשים רבים.

בריכה בבית פרטי, בניגוד למה שהיה בעבר, היא  כבר לא נחלתם של בעלי אמצעים בלבד. כיום יש יותר ויותר סוגים שונים של בריכות שחיה איכותיות שיכולות להתאים למגוון של תקציבים.

תוספת של בריכה לבית פרטי היא לא רק תענוג שהופך את איכות החיים של הדיירים לטובה יותר, היא גם מעלה את שווי הנכס.

בשוק כיום יש כמה סוגים של בריכות שחיה פרטיות, מרביתן מצריכות קבלה של אישור מהרשויות. בכתבה זו לא נסקור בריכות ילדים אותן ניתן לקנות בחנויות צעצועים ולהרכיב בחצר אלא בריכות יותר רציניות בהיבטי התקנה ואפשרויות השימוש.

ראשית, ישנה בריכת הבטון הקלאסית והמוכרת. בריכה זו דורשת חפירה, יציקה וציפוי וכמובן עלויות שוטפות הכוללות מערכת סינון וטיהור וכן עלויות של מים וחשמל. הבריכה הקלאסית היא כמובן הבריכה הטובה ביותר, העמידה ביותר וזו שתיתן לכם את החוויה היוקרתית ביותר אך העלות שלה היא גבוהה ומתחילה ב-100,000 ₪.

בגזרת הבריכות הזולות יותר, ניתן למצוא את בריכת הפיברגלס. הבריכות מתיישבות בבור מיוחד שנחפר בעבורן ומגיעות כשהן שלמות ממש כמו אמבטיה גדולה. הן מיוצרות במפעל, מגיעות במנוף ומונחות באדמה.

מחירן מתחיל בכ-40,000 ₪ אך יחד עם המחיר הזול יחסית ישנם גם חסרונות. הפיברגלס מחייב צביעה חוזרת מדי כמה שנים, הריצוף מתבקע יחסית מהר ויכול לפצוע את המתרחצים ותיקון שכזה עלול להיות יקר ומקיף. בנוסף, הבריכות נוטות לשקוע בחלל החפור ולגרום לפגיעה בצנרת ולעיוות.

בריכות מתועשות הן בריכות המגיעות מוכנות גם כן ונבנות על בסיס לוחות מיוחדים עליהם נמתחת יריעת PVC שיוצרת את הקירות והתחתית של הבריכה.

קירות הבריכה עשויות פנלים מפלדה והרצפה יצוקה בשכבה דקה של בטון. היתרון בבריכה מתועשת הוא קלות ההתקנה, הגמישות בעיצוב וכן המחיר שעומד על כ-60 אלף ₪ בממוצע.

החיסרון הוא נטייה של הבריכה לשקוע ובלאי מהיר יחסית. הבריכה המתועשת טובה ועמידה באופן משמעותי מבריכת הפיברגלס.

 

עיצוב ומיקום בריכה בבית פרטי

 

בין אם אתם בוחרים את בריכת הפיברגלס, המתועשת או את הבריכה הקלאסית העשויה בטון, בסופו של דבר בריכה היא אביזר שימושי מאוד ומוקד עניין בבית.

את הבריכה בבית פרטי כדאי למקם באזור אסטרטגי בחצר – בנקודה הצופה אל הנוף או אפילו במיקום בו ניתן לצפות מהבריכה אל פנים הבית.

את הבריכה מומלץ להתאים לסגנון העיצוב בבית שלכם. לבתים המעוצבים בסגנון כפרי ורך תתאים בריכה עגולה ואילו לבית מודרני תתאים בריכה בקווים ישרים – מלבנית או מרובעת.

כדאי שלפחות שליש מהבריכה תהיה מוצלת, בין אם על ידי הצל של הבניין בשעות השיא ובין אם על ידי פרגולה או שמשיה גדולה.

מסביב לבריכה כדאי להשקיע בצמחיה ודשא, כשגם דשא סינטטי בא בחשבון ואף יכול לעזור בעניין הנוחות ללא צורך בהשקיה ובגינון. בנוסף, כדאי לסדר בצמוד לבריכה פינת ישיבה. הריצוף בבריכה חשוב גם הוא מבחינה בטיחותית וגם עיצובית. מחוץ למים מומלץ למקם אריחים שאינם מחליקים ואינם מתחממים במהירות. אמנם דקים של עץ טבעי הם יפהפיים אך מתחממים במהירות לכן פחות מומלצים. את ריצוף פנים הבריכה תוכלו לבחור מבין היצע עצום ומגוון, והצבעים הנפוצים הם ירוק וטורקיז, כשהצבע הלבן ישקף הכי טוב את השמיים על פני המים ויעניק להם צבע מזמין.

לסיכום, התקנה של בריכה בבית פרטי מומלצת בעבור מי שיכול לאפשר זאת לעצמו.

יש לקחת בחשבון שבריכה קלאסית העשויה בטון אמנם עולה פי שתיים, אך תחזיק הרבה יותר שנים ותשמש אתכם בצורה הטובה ביותר. הבריכות האחרות זולות יותר, אך יתכן שלאחר מספר שנים מועט תידרשו לשיפוצים שיעלו לא מעט כסף. בכל מקרה, מומלץ בחום להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריכות ולבחור בפתרון המתאים ביותר.

אשמח לסייע לכם בכל שאלה,

טניה סוסלובסקי – ‘קונספט’ אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות כפרית ומודרנית, תוספות בניה וטיפול בהיתרים מול הרשויות

נייד 058-4091089 –”קונספט תכנון אדריכלי” בפייסבוק

 

המאמר פורסם בעיתון ‘חדשות הגליל’ במדור ‘בונים בכיף’ 

בריכה בבית פרטי

לחץ להגדלת התמונה

 

ניווט באתר:

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות ובניית בית

עמוד ראשי

 

    בואו נדבר על הפרויקט שלכם - צרו קשר

    קרית שמונה: 058-4091089טלפון
    info@3dmodel.co.il :מיילאימייל

    קונספט

    אדריכלות בצפון

    כתובת: מתחם הגפן, איזור תעשיה דרומי קרית שמונה
    058-4091089

    up
    Close

    השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם


      * מס' נייד

      השאר מספר נייד ונחזור אליך בהקדם

      תחזרו אלי

      WhatsApp שלחו הודעה לווטסאפ
      Skip to content